måndag 10 november 2008

Street Kings

Tom Ludlow (spelas av Keanu Reeves) är en lätt alkoholiserad snut och han är inte ute efter att bura in folk utan han skickar dom fula fiskarna med en one way ticket to hell. Det får man inte minst vittna till i början av filmen när Tom är ett gäng koreaner på spåren som har en trafficing-firma med småtjejer. Men Tom fixar biffen, och lämnar ingen åt slumpen.

Man kan säga att Tom är den främsta polisen i hans polisstyrka som leds av Jack Wander (spelas av Forest Wihtaker) som är en hårding. Hela hans styrka skiter i stort sett i att gripa brottslingar.. Dom gör det på deras sätt. Jack har en gammal polare, Terrence Washington (spelas av Terry Crews), som jobbar på en annan avdelning. Dom har en gammal beef, och alla i Toms närhet börjar påstå att Washington vill sätta dit honom för saker han gjort. Han börjar luska i vad han vill egentligen, och är det verkligen så att Washington vill sätta dit honom?! Tom tar då hjälp av Paul Diskant (spelas av Chris Evans) och försöker få fram information av en del tunga gangsters.

Filmen är faktiskt ganska bra tycker jag. Bra story, och en del tunga namn med i filmen, bl.a. The Game. Dock så blir det aldrig riktigt jättespännande, utan det är ganska förutsägbart emellanåt. Men den är som sagt helt okey!



Filmen får 4 korrupta popcorn av 5 möjliga!

//J

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hej intressant blogg,jag skulle gärna vilja ha min blogg länkad hos er under fliken intressanta bloggar.
Är det mörljigt vad vill ni ha i utbyte i så fall?

http://flerb.blogspot.com
Text: Fler B -Vi hjälper dig få besökare!

Anonym sa...

Hej igen vad kul att höra.Ni känner tydligen min vän Ermin?Han rekommenderar er sida=)
Jag har lagt till er länk på min sida under fliken länkvänner nu.

Saker jag kan se på rak arm nu som är bland dom viktigaste för att få fler besökare är att ni måste bli medlemar på pingsajter,länktaloger och topplistor så att era besökare kan rösta fram er blogg och för att ni ska synas i bloggvärlden.

Följ gärna min blogg så får ni hela tiden nya tips om hur ni kan öka besökarantalet.
Lycka till!

 
Blogglista.se