onsdag 17 september 2008

FLEET FOXES

Nu när höstmörkret smyger sig på kan det vara skönt att kunna drömma sig bort. Ett sätt att få en spirituell nästan utomkroppslig upplevelse är att lyssna till tonerna av Fleet Foxes, Robins (sångarens) skönsång nästan paralyserar.

Bandet är från den kulturella staden Seattle i USA. Staden är mest känd för den grunge stil som skapades under tidigt 1990-tal med framförallt band som Nirvana, Soundgarden och Pearl Jam i spetsen. Men under de senaste åren har en ny musikstil växt fram. Band Of Horses känner antagligen de flesta igen men också just Fleet Foxes och ett band som heter Grand Archives har imponerat stort på mig. Det märks att banden influeras kraftigt av den fantastiska skogsmiljön kring Seattle.
Jag var och såg Fleet Foxes på Way Out West i sommras, det var största anledningen till att jag åkte dit. Nu önskar jag bara att jag kunde odla ett helskägg och flytta till Seattle.

/A

Inga kommentarer:

 
Blogglista.se