onsdag 17 september 2008

The story behind...

Ponera detta:

Du är med två polare och ska käka lunch. Du ber den ena polaren beställa nånting åt dig, du säger nåt i stil med "Neej men bolognese blir säkert bra." Du får vänta i en evighet på maten (typ 20 minuter), och undrar va fan som händer. Dom på restaurangen ropar ut erat
nr. som ni har på eran biljett, och ni går iväg för att hämta maten. Polarn som har beställt säger "nej men jag beställde två pasta bolognese, inte två pizza bolognese". Kyparn frågar om det går bra med pizzorna istället. Jag personligen tycker i detta ögonblick, "fan va gött med pizza då!". Vi säger att det går bra, men NU händer något konstigt... den andra polaren som beställt pasta bolognese till sig själv, snatchar den andra pizzan mitt framför ögonen på mig, och jag tänker skitsamma han hämtar väl en till. Jag får vänta... och in kommer han med en pasta bolognese till mig istället!!! Går surt till bordet med maten, polarna garvar lite. Där sitter jag alltså med en torr jäkla skolmatspasta med köttfärssås i paritet med den på mellanstadiet med broskbitar i! Hade kunnat köpt ett packe nudlar för en tia typ och haft dubbel njutning och sparat in 60 spänn...Iaf sänker polarn som knyckte min pizza under hela måltiden för att han egentligen INTE skulle haft pizzan. Får tillbaka massa mumsanden och dylikt och en lunch jag hade sett fram emot förstördes, och likaså resten av dagen... Därav "food before friends".

(För övrigt, denna polare som snatcha pizzan var A!)



A när han mumsa på sin pizza idag!
//J

Inga kommentarer:

 
Blogglista.se