torsdag 18 september 2008

JIMI HENDRIX

Satt och tittade på en doku om Jimi Hendrix död, vilket hände för exakt på dagen 38 år sen. Jag kan nu säga att jag förstår innebörden av uttrycket ”Jesus is a rockstar”. Dokumentären heter ”Jimi Hendrix: The last 24 hours” och jag rekommenderar er verkligen att se den. I dokumentären påstår man att Jimi mördats av Amerikanska staten på grund av hans allt större engagemang i rörelsen svarta pantrarna. Musiker bedömdes riskabla eftersom de ansågs förena medborgarrättsrörelsen. Ett annat exempel på musiker som varit inblandad i S.P. är Tupac, vars död också är okänd. Så frågan är om Jimi verkligen blev mördad. Många tror att han dog av att han kvävts i sin egen spya, den klassiska rockdöden, men enligt läkare var hans lungor fulla av rödvin vilket orsakat en drunkning. Varvid någon har tvingat ned vinet i halsen på Jimi står oklart men det verkar ju konstigt om han skulle ha dränkt sig själv av att ha druckit för mycket vin. Hur som helst så lever Hendrix vidare som en av de största legenderna i modern historia och han har röstats fram av professionella gitarrister till 1900-talets främste gitarrist.

Top 5:
Hey Joe
Gypsy eyes
All along the watchtower
If 6 was 9
Crosstown traffic

Lyssna och fråga dig själv, ”Are You Experienced?”

2 kommentarer:

Ermin sa...

Hej snygg blogg=)Vill du göra ett länkbyte och hamna i vår rekommendationskatalog?
Mvh Ermin
xperten.webb.se

Ermin sa...

Hej,vad kul välkomna till bloggvärlden=)Jag vet inte riktigt om ni har förståt det men jag länkar bara sidor som har med fler besökare och tjäna pengar att göra på min sida.Men jag har en rekommendationsida där man kan lägga upp reklam om sin blogg grattis eller hamna i en rekommendations lista bland dom top 10 bloggarna.http://rekommendationer.blogspot.com Här kommer er blogg att synas.Om ni skickar email till mig genom min kotakta mig funktion så får ni en bild samt länk som ni kan länka till min sida.Vill ni att jag även skriver ett inlägg och beskriver vad er blogg handlar om så skicka lite kort info.

Angånde tips eller nåt =) jag kan hjälpa er med så har jag massor.Hela min blogg bygger på att hjälpa andra lyckas med sin blogg så ni kan ha stor nytta utav min blogg.Prenumerera eller gå med i vårt nyhetsbrev så får ni hela tiden viktig info.Vill ni jag ska hjälpa er personligen med något gör jag självklart det med men jag måste veta vad det är ni vill få ut av bloggen då?Vill ni tjäna pengar på den ,designa den fint(hur i så fall,vad vill ni ha på den)vill ni locka fler besökare,hamna i google osv .Ett tips är att ni besöker min startsida www.blirik.inc.se där jag har mina populäraste inlägg samlade och kollar lite vad det är som intresserar just er.När ni vet vad ni vill kan vi ha kontakt genom mejl så jag LÄTTARE kan hjälpa er.Lycka till vi hörs=)
Mvh Ermin

 
Blogglista.se