fredag 26 september 2008

Försäkringskassan suger älg!

Så jävla förbannad är jag nu! Ena dagen håller CSN på att fuckar med mig, och nu idag får jag ett brev från försäkringskassan angående bostadsbidraget jag väntat på i två månader. Där skriver dom att jag fått ut för mycket i bostadsbidrag tidigare och att dom jämkar resten av året och sen nästa år ska jag få ut 22% av det jag tidigare fått ut, fastän jag fortfarande har samma "jobb", student, och jag bor på samma ställe! Det här kan dom räkna med att jag kommer överklaga iaf! Det är för jävla skrämmande att se hur dagens studerande blir behandlade när det gäller bidrag. Det är väl för fan dom som ska ha bidrag eftersom dom satsar en hel del jävla pengar för att det här landet ska gå runt i framtiden, så inte vi sitter där med folk som Beavis och Butthead på varenda arbetsplats som skrattar, pillar sig i röven och dricker alkohol bara! Man blir ju skrämd som student och säkerligen kan jag tänka mig att i många fall man hoppar av bara för svårigheten att överleva med den kassa uppbackning som är idag! Nej försäkringskassan, nu är det er tur för en stövel i röven, shape'a upp er för fan!

Inga kommentarer:

 
Blogglista.se