fredag 26 september 2008

Righteous Kill

Så var den äntligen här då, eller vad man ska säga! Väntat lite på den här filmen och haft ganska stora förhoppningar på den. Robert de Niro (Turk i filmen) och Al Pacino (Rooster i filmen) som har huvudrollerna kan väl inte gå snett! När jag tänker på dom tänker jag direkt italienska maffian, av utseendet och råheten att döma. Kan ha att göra med en favoritfilm till mig, Scarface och Al Pacino, eller rättare sagt så har det nog en stark bidragande orsak till att jag gör det.

Hur var denna filmen då? Mja, handlar om två poliser, Turk och Rooster som har jobbat ihop sen stenåldern typ. Dom börjar få en seriemördare på halsen och i filmen igenom efter varje mord får man ett erkännande på video av Turk när han berättar om morden och varför han dödade dom. Den träffade väl nästan bullseye på mina förväntningar, och det var ju ingen skitrulle, men hade dock velat att den inte skulle vara riktigt så förutsägbar som den var. Kan tillägga att 50 cent har en roll i filmen också. Tänkte att det bara skulle bli skit av det, men han gjorde faktiskt helt okey från sig. Ett stort steg framåt från sin film "Get Rich or Die Trying" iaf.

En kommentar som definitivt kommer slå igenom för alla inbitna all time high line fans där ute är: "You join the force for the badge and the gun. Most people respect the badge... ALL people respect the gun!" Ganska klyschig line, men den håller måttet för en film i denna kaliber.



Vad får filmen då?
Den gnager sig upp på 4 poppade popcorn av 5 trots allt! Om man är ett fan av de Niro och Pacino!

Inga kommentarer:

 
Blogglista.se