måndag 27 oktober 2008

Bangkok Dangerous

Så var den då här, en film jag hade ganska höga förväntningar på innan. Tyckte att det verkade vara en schysst story av trailern att döma. Min förväntningar nådde inte riktigt upp men men, smaken är som baken.

Filmen handlar om Joe (spelas av Nicolas Cage) som är en yrkesmördare. Han är en iskall person, som inte visar några tecken på känslor.. till en början iaf. Hans sista jobb ska han utföra i Bangkok, där han ska mörda fyra personer åt Surat som är boss över the local mob kan man säga. Eftersom Joe jobbar på det sättet att han aldrig vill visa sig för den han jobbar åt, så hookar han upp en small time gatuförsäljare/snattare vid namn Kong, som ska sköta alla leveranser åt Joe.

Efter första mordet skadar sig Joe så att han måste uppsöka ett apotek. Där faller han för en tjej som jobbar där som är hörselskadad. Han hade nog inte kunnat tro att han helt plötsligt skulle få känslor för någon. Samtidigt börjar han se likheter i sig själv med sin springpojke, och bestämmer sig för att bli hans mentor, och lära Kong det mesta han kan. I vanliga fall brukar han avsluta sina jobb med att mörda sina springpojkar, men han fick någon känslomässig disorder helt plötsligt som fick hans principer att falla i bitar. Den sista personen han ska mörda visar sig vara en väldigt betydelsefull person för folket vilket sätter snurr i hans huvud än en gång. Det hela som skulle vara så enkelt och snabbt avklarat visar sig bli lite svårare än så!

Som sagt så motsvara den inte mina förväntningar, men storyn var ändå helt okey! Nicolas Cage spelar jäkligt bra i den här filmen också. Men den är trots allt ändå lite utav en varken eller film, men på något sätt gillar jag den rätt starkt ändå.



Filmen får 3 kryddade popcorn av 5! Helt klart sevärd en ensam söndagskväll!

//J

1 kommentar:

Ermin sa...

Tja killar ,kul att se att ni fortfarande skriver.För tillväxt krävs tid och ju fler inlägg ni har desstu mer sdyns ni i google.Se till att kommentera på andras bloggar på så sätt skapar ni er ett namn ute i internetvärlden.

Min sida där jag har gratis reklam som ni länkar till har precis bytt länkadress så den ni har nu funkar inte byt gärna till http://www.gratisreklam.blogspot.com

Kolla även in min nya sida om ni vill www.enklapengar.net
Mvh Ermin

 
Blogglista.se