söndag 12 oktober 2008

Älgjakt

I dessa tider skulle jag vilja passa på att flagga för älgjakten! Jag själv har tyvärr ingen jägarexamen, MEN till nästa år kan jag säga en som garanterat sitter på ett pass en vecka!

Har svårt att se de negativa bitarna i älgjakt. Perfekt om man vill få bort lite utav stressen i vardagen. En annan grej om man verkligen vill ha roligt under älgjakten är att sitta i en stuga i skogen och ljuga lite med gubbarna som sitter inne på bra många historier som man kan skratta i veckor åt.

Som sagt så kan jag tyvärr inte delta under älgjakten i år, men dock så fick jag närvara i en stuga mitt i skogen och ljuga lite och inta lite för stora mängder av det goda, och jag skrattar än åt alla historier som drogs!

Har ni chansen att ta jägarexamen, samt få jaga älg någonstans, så tveka inte!

//J

(picture from: www.mainehuntingtoday.com)

2 kommentarer:

Anonym sa...

Tja! det är nog gemenskapen som är roligt. Men frågan är om jakten spårar ur. det blir ju mindre älg i landet. bättre att ge älgarna till vargarna!

Our wasted lives sa...

Det största problemet är just vargarna, bättre att hålla vargbeståndet på den nivån som är sagt och därför införa vargjakt. Det är tänkt att det ska finnas runt 200 vargar i Dalarna, Värmland och Dalsland, men som det ser ut i dagens läge så är det strax över 300 vargar, vilket gör att mot vintern så går i princip älgarna rakt in i gapet där vargarna är etablerade. Alltså mindre älgar. Vilket är jättetråkigt, speciellt för älgjakten!

 
Blogglista.se