fredag 10 oktober 2008

Five O'Clock Heroes

Var det någon som gillade FOHs första album, Bend To The Breaks? Jag gjorde det verkligen i alla fall. Gillar den speciella rösten hos sångaren Anthony Ellis. Bandet bildades i New York City år 2003 och har sen dess släppt två album vilka är ”Bend To The Breaks” (20060918) och nysläppta ”Speak Your Language” (20080707). Bandet har tydliga influenser av New Wave genren, och måste gå hem direkt hos alla fashionistas.

Recensionerna av den nya skivan har inte varit snälla, och det kommer den inte vara från mig heller. Skivan är ett riktigt plattfall. Den första låten jag lyssnade på var singeln ”Who” som FOH har gjort featuring modellen Agyness Deyn. Jag tyckte att låten började bra (det lät lite som gamla skivan) men när sedan refrängen började och Deyn kom in så tappar låten helt. Hon borde ägna sig åt det hon är bra på, vilket är att stå modell. När jag sedan säger att det är bästa låten på skivan så förstår ni att den inte är något att lägga ned tid på. Lyssna istället på deras första skiva om du inte gjort det tidigare. Betyget från mig blir inte mer än 2/10.

Följ min blogg med bloggkoll

Inga kommentarer:

 
Blogglista.se