onsdag 15 oktober 2008

Meet Dave

Har ni någonsin tänkt hur Eddie Murphy vore i en film där han är utomjording och kapten i sin egen kropp? Den filmen är gjord nu iaf, i "Meet Dave". Man kan tycka lite vad man vill om det, men det är väl kanske inte en av de mest lysande filmer han har medverkat i enligt mig.

En kväll ser den unga pojken Josh Morrison ett eldklot i sitt teleskop, och vips så krossar en brinnande sten hans ruta och ramlar ner i hans guldfiskskål och slukar upp allt vatten. Dagen kommer ännu ett brinnande klot från rymden och trillar ner vid frihetsgudinnan. Det är inte vilket klot som helst, utan ett rymdskepp i form av Eddie Murphy's kropp.

Eddie spelar kapten i den här filmen och han och hans crew har kommit till jorden för att rädda deras planet Nil genom att tömma jordens vatten för att få energi till Nil. Stenen som föll ner i Josh's guldfiskskål är ett metallklot som ska tömma jorden på vatten. Eddie och hans crew får en hel del problem längs vägen dock, där en del roliga saker sker.



Filmen får 2 mediokra popcorn av 5! Som sagt inte en av hans roligaste roller, men endast Eddie Murphy bär upp filmen från en etta till en tvåa!

//J

4 kommentarer:

Anonym sa...

med tanke på att det är en barnfilm så är den lite bra en trea är den att värd ;)

Our wasted lives sa...

Jag hade faktiskt tänkt ge den en trea, TILLS dom började balla ur och gå lös med värsta plasmakanonen som vapen genom fingret. Där blev filmen pannkaka kan man säga. Så i min mening når den tyvärr inte upp till trean. Men smaken är som baken, och tack för kritiken! =)

Ermin sa...

Fan va shysst sida killar=)I Love ure blogg.Ni verkar få besökare samt kommentarer=)Denna filmen verkar skitgrym hehe det är min stil av film iallfall=)smaken e som baken som du säger=)Hur går det annrs för er tycker ni?Tack för er fina recension av min sida jag uppskattar det=)
Ha en bra dag boys Mvh Ermin
www.xperten.webb.se

Anonym sa...

nej grabbar lite mer skrivande nu!

 
Blogglista.se