måndag 6 oktober 2008

The Lazarus Project

Sjukt twistad film där man får följa Ben Garvey (spelas av Paul Walker) på en sjuhelvetes resa som jag tror få skulle vilja vara med om. Ben Garvey har fru (Lisa som spelas av Piper Perabo, kanske mest känd från "Coyote Ugly") och dotter och en dag kommer hans bror Rickey och hälsar på efter att han precis har kommit ut från ett fängelse. Han säger till Ben att han har en plan där de kan tjäna stora pengar, fast dock inte på lagligt vis då. Ben hade också suttit i fängelse innan och nekade först till idén, för han ville inte ställa till det för hans familj igen.

En dag förlorar Ben jobbet p.g.a. hans kriminella bakgrund. Han nappar på Rickey's plan, men det hela slutar lite olyckligt och han blir dömd till döden. Detta utspelas i Texas vilket kan förklara en del. I allafall så får han en andra chans i livet som trädgårdsskötare mitt i ingenstans typ. Allt han vill är att träffa hans familj igen, men varje dag är en ny kamp och han blir klassad som en psykpatient fast han egentligen inte är det. Får han nånsin träffa sin familj igen?

Gillar man antingen djupa eller lite skruvade filmer så kan det vara värd att se på den! Jag tycker den är varken bra eller dålig, visst det händer saker nästan hela tiden, men den är lite för skruvad för min del.



Filmen får 3 osmakliga popcorn av 5 av mig!

Inga kommentarer:

 
Blogglista.se