fredag 3 oktober 2008

Never Back Down

Gillar du collegefilmer blandat med mixed martial arts kan denna film vara en hit för dig! Jack Tyler och hans familj flyttar en dag från Iowa för att hans bror Charlie ska börja på en tennisskola. Jack blir intresserad av en tjej (Baja Miller) första dagen i skolan, och hon bjuder honom på en fest som han inte är så sen att tacka ja till. Det visar sig dock att han blivit lite lurad, för en film på Jack sprids på skolan när han slår ner en kille med ett slag på en amerikansk fotbollsmatch, så alla tror han är en riktig fighter!

Festen han kommer till är en riktig collegefilmsfest där det är mycket brudar och skinn och alkohol m.m. Det är dock inte det enda, som festen innehåller. Jack trodde att han bara skulle på en vanlig fest för att träffa Baja, men så blev det inte riktigt. Han blir utmanad av Ryan McCarthy att gå en fight han inte vill gå, men efter att ha blivit riktigt uppretad och förbannad så går han till slut med.

Hela filmen handlar i stort sett om mixed martial arts och man får följa Jack's väg till att bli en riktigt duktig fighter.



Filmen får 4 starka popcorn av 5! Helt klart värd att se enligt mig!

//J

2 kommentarer:

Anonym sa...

Visst, smaken är som baken, min din hamnade mitt emellan. Okej filmen var bra men 4 starka? Lite för mycket socker i kolan? Nej du gubben, gör om, gör rätt;)

Our wasted lives sa...

haha smaken är som baken som du beskriver. Filmen i min mening stod på en tre och en halva ungefär men vägde över till en fyra till slut. Sätter man sig in i filmen tycker jag faktiskt den väger upp till fyran. Väldigt bra story tycker jag, och jag är ett fan av mixed martial arts, så lite därför också då! Men tack för kritiken, alltid kul =)

 
Blogglista.se